Quadrupel je omzet door je Social Media Marketing uit te besteden

Waarom kleine bedrijven hun Social Media Marketing beter kunnen uitbesteden.
Voorraad inkopen, klantenservice, boekhouding, verkoop, planning, personeelszaken, promotie, logistiek, netwerken, …, …, ……. Als kleine ondernemer kom je soms handen tekort. Je werkt keihard aan je bedrijf, en ziet dingen altijd scherper dan je personeel, doet altijd net een stap extra, net wat beter.

Het is daarom soms moeilijk om dingen uit handen te geven, want het blijft toch een beetje jouw kindje. Toch heeft het veel voordelen om niet alles zelf te willen doen, en hulp in te schakelen van andere partijen die gespecialiseerd zijn in één van de zoveel dingen die belangrijk zijn voor je bedrijf.

Eén van deze dingen is Social Media. Waarom zou je de Social Media Marketing van jouw bedrijf uitbesteden?

 

Reden #1: Besteed je tijd aan je core business

In een dag zitten 24 uren. Als je 8 uur slaapt, heb je dus nog maar 16 uur over om te werken (je boterham kauw je natuurlijk weg achter je bureau). De uren die je hebt wil je dus effectief besteden: vol energie, zonder afleiding, en met zo min mogelijk stress.

Als klein bedrijf moeten vaak verschillende taken worden uitgevoerd door dezelfde persoon, iets wat bijdraagt aan meer chaos in je hoofd en best wat stress op kan leveren. Ook is het moeilijk om mensen te vinden die goed zijn in verschillende dingen. Zo zijn veel goede verkopers geen goede accountants, en vice versa.

Door je Social Media Marketing uit te besteden aan een specialist houd je meer tijd over om je te focussen op je core business. Hierdoor zul je minder stress en een meer gerichte focus hebben, en je zult je zelfverzekerder voelen over het feit dat je dingen doet waar je goed in bent.

Het uitbesteden van je Social Media levert ook schaalvoordelen op. Doordat je meer tijd hebt om je op je core business te richten zul je meer productie kunnen draaien, en jouw kern assets maximaal kunnen inzetten. Tegelijkertijd benut je ook de schaalvoordelen die een (social media) marketing bureau heeft, omdat hun processen en kennis al helemaal zijn gericht op Social Media Marketing.

 

Reden #2: Doen waar je goed in bent

Behalve het efficiënter inrichten van je tijd, is het ook belangrijk dat je doet waar je goed in bent. Iedereen kan wel een Facebook account aanmaken en af een toe een post fabriceren, zelfs je moeder is tegenwoordig online.

Maar heb je minder volgers dan je zou willen? Denk je dat je berichten meer reacties zouden moeten krijgen? Kortom, wil je meer resultaat behalen? Wellicht mis je dan toch een stuk ervaring om echt een professionele Sociale Media campagne te kunnen neerzetten die van je volgers echte fans maakt die erg betrokken zijn bij je bedrijf. Misschien mis je de kennis om het maximale rendement te halen uit je online advertentietegoed, en mensen te sturen naar je landingspagina.

Een tweede reden om je Social Media uit te besteden is daarom om te doen waar jij steengoed in bent en om Social Media over te laten aan mensen die steengoed zijn in Social Media.

Behalve dat dit hoogstwaarschijnlijk een beter rendement oplevert in de vorm van brand awareness en directe verkoop of leadverzameling, kun je alles bij elkaar opgeteld ook aan de kostenkant resultaten verwachten. Tel maar eens op hoeveel tijd je uiteindelijk kwijt bent wanneer je zelf je Social Media (op een goede manier) moet uitvoeren: cursussen, up to date blijven, inloggen, content maken, analyseren, etc.

Wanneer je voor jezelf werkt vergeet je vaak om een prijskaartje aan je eigen uren te hangen, maar denk er eens over na hoeveel deze uren je zouden opleveren wanneer je ze zou besteden aan het runnen van je restaurant, het verkopen in je winkel, het repareren van auto`s in je garage?

 

Quadruppel je omzet

Door je tijd en resources maximaal te richten op je kernactiviteiten, en experts in te huren voor de dingen waar je zelf geen ster in bent maar die buiten jou om direct meer omzet op leveren, kan het niet anders dan dat je onderneming significant betere resultaten gaat laten zien.

Wil je niet langer omzet mislopen en wil je meer weten over de mogelijkheden van het uitbesteden van je Social Media Marketing? Vraag dan meer informatie aan door een email te sturen naar info@buschmedia.nl of te bellen naar +31 646 134 300.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s